Miljøbedrifter i Norge

Det ble enighet mellom Fellesforbundet og Norsk Industri på Miljøbedrifter 24. mai.

miljø..jpg

Etter to dager med forhandlinger ble til slutt partene enig om en ny avtale for medlemmene på Miljøbedrifter, og forhandlingsleder Mohammed Malik er godt fornøyd med resultatet fra årets lønnsoppgjør.

– Fellesforbundet gikk til forhandlingene med krav om økt kjøpekraft for medlemmene, og dette resultatet sikrer Fellesforbundets medlemmer et godt lønnsløft som vil styrke kjøpekraften til alle i bransjen, sier Malik.

Nøkkeltall fra forhandlingene

• Generelt tillegg 7 kr. pr. time med virkning fra 1. april
  • Justeringstillegg 3,50 kr. pr. time med virkning fra 1. august
  • Minstelønnssatsene økes med 15 kr. pr. time

Forhandlingsdelegasjonen til Fellesforbundet er veldig godt fornøyd med de mange gjennomslagene de fikk under årets lønnsoppgjør.

– Vi fikk mange viktige gjennomslag i forhandlingene. Vi fikk blant annet løftet fagbrevtillegget til 14 kroner og sjåførtillegg økes til 10 kroner i timen. I tillegg fikk vi gjennomslag for økte tillegg på diett og matpenger, sier forhandlingslederen.

• Se enighetsprotokoll fra forhandlingene lenger ned i saken.

Resultatet er enstemmig anbefalt av forhandlingsdelegasjonen

Resultatet skal nå ut på uravstemning blant medlemmene på Miljøbedrifter. Fellesforbundets forhandlingsdelegasjon har enstemmig anbefalt å stemme ja til forslaget.

– Vi håper alle medlemmer setter seg nøye inn i resultatet og avgir sin stemme ved uravstemningen 25. juni, avslutter Malik.