Streiken er over

Streik blant kabinansatte i SAS

Fredag 23. august gikk Fellesforbundets kabinansatte medlemmer i SAS til streik for en anstendig lønn og arbeidsvilkår.

Etter et tiår med lønnsreduksjoner, manglende kvelds-, natt- og helgetillegg, ingen pauser og maksimalt én frihelg pr måned har de kabinansatte fått nok. Fra i dag, fredag 23. august, er 115 kabinansatte i SAS tatt ut i streik.

Opptrapping fra onsdag 28. august

Fredag ettermiddag meldte Fellesforbundet plassfratredelse for 405 nye medlemmer. Det totale antall streikende vil da bli 520. Da vil så og si alle våre medlemmer i SAS være tatt ut i streik.

Vi oppdaterer denne siden fortløpende med ny informajon etter hvert som saken utvikler seg.

En stor seier for de kabinansatte i SAS

Et solid lønnsløft, mer helgefri og skikkelig matpauser.  – Dette er en stor og viktig seier for våre medlemmer, sier Jørn Eggum.

Les mer om saken her.