Vi er i streik!

Fellesforbundet og NHO Luftfart kom ikke til enighet på Flykabinavtale NKF SAS. I første omgang har Fellesforbundet tatt ut 115 medlemmer i streik.

Alle som er tatt ut i streik, har fått informasjon om dette fra avdelingen.
Her finner du din avdeling.

Spørsmål og svar

• Hva skal jeg som er tatt ut i streik gjøre nå?
    Du skal få informasjon fra din lokale tillitsvalgte/klubbleder.
  • Hva er streikebidraget?
    Konfliktstønaden, «streikelønnen», er på 6000 kroner pr uke. Det trekkes ikke skatt av konfliktstønaden. Aleneforsørgere kan ha rett på 500 kr ekstra stønad.
    Streikebidraget vil først bli utbetalt i begynnelsen av uke 36 - 2. eller 3. september.
  • Hva skjer om jeg ikke får gjort min jobb fordi andre er i streik?
    Arbeidsgiver har lønnsplikt for deg så lenge du ikke er tatt ut i streik eller har blitt permittert.
  • Hvorfor ble det streik?
    Les alt om streiken her.
  • Hva er en tariffavtale?
    Tariffavtalen er en avtale mellom arbeidsgiverne og arbeidstakerne, her representert ved Fellesforbundet. Tariffavtalen har bestemmelser om arbeidstid, lønn, vaktlister, diverse tillegg og når man har krav på fri med lønn og mer.