Støtt årets TV-aksjon sammen med Fellesforbundet

Bli med og støtt årets TV-aksjon. Vi går sammen for små helter!

TV-aksjonen fyller 50 år i 2024, og er i jubileumsåret tildelt Barnekreftforeningen. Årets TV-aksjon arrangeres søndag 20. oktober.

Fellesforbundet har bevilget 20 000 kroner til årets aksjon, og oppfordrer alle til å bli med på høstens viktigste dugnad.

- Fellesforbundet støtter årets TV-aksjon og Barnekreftforeningen. Vi oppfordrer alle våre medlemmer og tillitsvalgte til å bli med og gi sin støtte, enten ved å gi et bidrag eller ved å bli bøssebærer, sier forbundsleder Jørn Eggum.

Dette går pengene til

Annenhver dag får et barn i Norge kreft, og hver uke blir 10 barn født med hjertefeil. Når et barn blir sykt, rammes hele familien.

Årets TV-aksjon skal hjelpe barn rammet av kreft og andre alvorlige sykdommer. For pengene fra TV-aksjonen ønsker Barnekreftforeningen å etablere familiehus ved universitetssykehusene i Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo.

Her skal foreldre og søsken lett kunne bevege seg mellom sykehuset og familiehuset slik at de kan leve et tilnærmet normalt hverdagsliv.

Hvordan kan jeg bidra?

Bli bøssebærer den 20. oktober du også! Meld deg som bøssebærer her og bli med på å gå årets viktigste søndagstur.

Du kan også gi et bidrag her eller via Vipps til 2133.

Vi går sammen for små helter!