Kurs

12.11.2024 - 13.11.2024

kl. 11.00 - 13.00

Legg til i kalender

Fellesforbundet Region Nord-Norge inviterer til kurs for tillitsvalgte som tar for seg de nye reglene for innleie / hele og faste stillinger. Målgruppe er alle tillitsvalgte og ansatte i avdelingene

Kursinnhold:

• Kampen for faste ansettelser – Hvorfor er dette et viktig krav for Fellesforbundet og fagbevegelsen
  • Det nye lovverket – Hvilke verktøy har vi fått
  • Hvordan få gjennomslag i egen bedrift for økt egenbemanning
  • Hvordan møter vi forsøk på omgåelser av regelverket
  • Presentasjon av Fairplay Bygg&Anlegg
  • Gruppearbeid og diskusjoner

Målsetting:

• Sette deltakerne i stand til å jobbe med innleieproblematikk og ansettelsesformer i egen bedrift
  • Sette deltakerne inn i lov og avtaleverket
  • Kartlegge behov og lage oppfølgingsplan mellom klubbtillitsvalgt og avdeling.

Kostnad: Kurset er gratis.

De som ikke får dekket tapt arbeidsfortjeneste av arbeidsgiver, gis det et stipend på kr 177/time skattefritt.
Tapt arbeidsfortjeneste må dokumenteres i eget skjema.

Reisekostnader dekkes etter satser som er: kr 3,30/km, eller etter offentlig kommunikasjon. Passasjertillegget er for tiden kr 0,50/km.

Spørsmål ta kontakt med:LO Kurs & Konferanse, kristjan.sveinsson@lo.no, tlf. 97625409.

Påmeldingsfrist: tirsdag 29. oktober 2024

Meld deg på her