Fellesforbundet har meldt brudd i forhandlingene på biloverenskomsten

Det er brudd i forhandlingene på biloverenskomsten mellom Fellesforbundet og Norges Bilbransjeforbund (NBF).

Etter to dager med forhandling ble avstanden til slutt for stor mellom partene, og Fellesforbundet valgte å bryte forhandlingene sent torsdag kveld. Avtalen går dermed til mekling hos Riksmekleren.

Fellesforbundet gikk til forhandlingene med krav om økt kjøpekraft for medlemmene, i tillegg ble det også stil krav til forbedringer på flere områder i avtalen.

– Arbeidsgiversiden var ikke villig til å komme oss i møte med et resultat som sikret våre medlemmer økt kjøpekraft, sier forbundssekretær og leder av forhandlingsdelegasjonen, Steffen Høiland.

Tidspunkt for meklingsstart mellom Fellesforbundet og NBF og er enda ikke fastsatt.